Aeropark, TájGazda

A repülés fantasztikus érzéseket kelt az emberekben. Bár vannak, akik félnek tőle. Azoknak csak ajánlani tudom, hogy tekintse meg az Aeroparkot.

Az ott szerzett élményeknek köszönhetően talán változik a viszonyuk a repüléssel, azzal összefüggő félelmeikkel kapcsolatban. Mindenkinek ajánlani tudom, családi, óvodai, iskolai kirándulásnak, baráti társaságoknak, a repülőgép szerelmeseinek.

A park Budapesten, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B terminálja mellett helyezkedik el. A múzeumban több nyugalmazott géptípusba mászhatunk be és betekintést nyerhetünk a repülőtéri kiszolgáló eszközök típusaiba is. Olvashatunk a magyar közforgalmú repülés elmúlt 60 évéről, annak fejlődéséről, a Li-2 típustól a Tu-154-es típusig. A látogatás alatt ingyenesen igénybe vehető a repülőszimulátor, ennek segítségével kipróbálhatjuk milyen vezetni egy gépet, milyen a repülő kapitányának lenni. A szimulátor több repülőgéptípus szimulálására is alkalmas, téli időszakban azonban nem üzemel. A Múzeumok Éjszakáján pedig minden olyan gép, ami egyébként lezárt akkor megtekinthető, továbbá a II-14-s gép hajtóművét be is indítják a látogatók kedvéért.

Az Aeropark története 1988-ban indult, amikor is a Közlekedési Múzeum főigazgatója és a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság vezetője bejelentette a repülőtéri skanzen megalapítását. Maga a kiállítás csak 1991-ben nyílt meg. A kiállítás gyűjteménye az évek során további eszközökkel bővült, ’93-tól állandó jelleggel látogatható. 2014 óta Aeropark néven működik. A park jelentős változáson ment át, a területet parkosítottak, a repülőgépek külső-belső tisztítást kaptak, több lett a földi kiszolgáló eszköz, a HA-MOG is külső felújítást kapott. http://aeropark.hu/

A kiállítás megtekintése mellett lehetőség van szervezet keretek között a reptér látogatására is 2-3 órás buszos túrák keretén belül. A túra megkezdése előtt biztonsági ellenőrzésen kell átesni. Közvetlen közelről figyelhetjük meg a gépeket, azok le- és felszállását, lehetőség nyílik kiszállni a buszból a repülőtér bizonyos pontjain. Érezhetjük a kerozin illatát, a hanghatásokat. A túra alatt láthatjuk a reptér tűzoltóbázisának egyikét, poggyászrakodást, üzemanyagtöltést, utasok ki- és beszállását. A futópálya küszöbnél a toronyirányítás rövid időre felkapcsolja a pályafényeket. Ha szerencsénk van leszálló gépet is megfigyelhetünk. Megtudhatjuk mire valók a radarok, hogyan működnek. Mire szolgál a torony, hány tonna teheráru fordul meg évente. Mi célt szolgálnak a műszaki előterek, hangárok, mi azok feladata, hogyan történik a repülőgép műszaki vizsgája. És még több izgalmas kérdésre kaphatunk választ. http://www.repterlatogatas.hu/

Fontos, hogy mindenképpen tájékozódjunk előre!

Pin It
contentmap_plugin

Ajánlott cikkeink

  • Kárpátalja, Rahói Járás, Rahó

    Rahó, TájGazda

    Ukrajna legmagasabban fekvő és legtöbb heggyel rendelkező városa. Rahó-patak és a Tisza összefolyásánál fekszik. Tőle 1,5 km-re északkeletre egyesül a Fehér- és Fekete-Tisza.

     
  • Személyre szabott szőttes

    "A világ Isten-szőtte szőnyeg, mi csak visszáját látjuk itt, és néha - legszebb perceinkben - a színéből is - valamit." (Reményik Sándor). Viderman Ildikó eddigi,

     
  • Kútmúzeum Orosházán

    Kútmúzeum Orosházán, TájGazda

    Nem véletlen a katonás rend az orosházi kútmúzeumban. Katonás rend uralkodik az orosházi Tas utcai szivattyúházban, amely tizennégy esztendővel ezelőtt befejezte működését, és már nem a víz szolgáltatása,

     
  • A „Matyóföld fővárosa”

    Matyóföld, Mezőkövesd

    A legenda szerint egyszer az ördög elrabolt egy matyó legényt. A fiú párja sokat rimánkodott az ördögnek, hogy adja vissza néki a kedvesét. Az ördög azt mondta erre a leánynak:

     
  • Betyárkodás a bácskai Ludason

    Október elején igazi betyáros hangulat vette birtokába az Észak – Bácskai homokvidék egyik kis települését, a magyar határhoz közel eső Ludast. Ugyanis kilencedik alkalommal rendeztek Betyárnapot

     

Az én termékem

Tájérintő

Ugrás a tetejére